دهان
دهان
دهانی که بی موقع باز می شود 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

امروز که بعد از مدتها رفته بودم بیرون، از اونجایی که روزه نمی گیرم، هی به خودم می گفتم:
- حواست باشه چیزی نخوری.
- هی پسر الان توی ماه رمضون هستیما.
- بپا بیرون که هستی، چیزی نخوری.

فکر می کنم آدمها میتونن هر اعتقادی داشته باشن. به خودشون مربوطه. اما باید به عقاید دیگران احترام بذارن. چون زندگی اجتماعی چنین چیزی رو ایجاب می کنه. این لازمه ی در کنار هم زندگی کردنه.
اما کماکان مخالف دخالتهای دولتی و بخصوص نظامی هستم؛که این روزا شاهدش هستیم. و مطمئنم که این نوع برخورد جوابگو نیست. شما نمی تونی کسی رو مجبور کنی به عقاید شما احترام بذاره. تجربه گذشته اینو به ما ثابت کرده.
این چیزا نیاز به حرکت های فرهنگی داره، نه حرکت های "بی فرهنگی"(!)
البته، فعلن که دور، دور ِ دوستانه. چرا که پیروزی با کسی است که قدرت با اوست. اما خدا می دونه که این پیروزی چندان دوام نمی کنه. از دل این به ظاهر پیروزی، بوی فساد و پوسیدگی ارزشها به مشاشم می رسه.

وای بر آن روز که پرده برافتد...



نظرات شما عزیزان:

یکی
ساعت22:00---25 مرداد 1391
خیلی خب.مشکل حل شد یعنی با حرکت های فرهنگی کاری کنیم بقیه عقاید مارو به عنوان عقیده برتر بشناسن.ذهن بچه هاشون تو مدارس پرکنیم از عقاید خودمون و هرچی دیگه که بشه بهش گفت حرکت فرهنگی.یا بالاخره ادما میتونن هر اعتقادی داشته باشن؟
پاسخ: اول اینکه وقتی صحبت از گفتگو و تعامل میشه و بالاخص مسئله عقاید، اصطلاح "عقیده برتر" که شما به کار بردین، ساده انگارانه جلوه می کنه. چرا که چیزی به اسم عقیده برتر وجود نداره. دوم اینکه قرار نیست کسی ذهن دیگران رو از عقاید خودش پر کنه. این کاریه که الان داره صورت میگیره و کار اشتباهیه. باید هرکسی در عین احترام به عقاید دیگران، عقاید و باورهای خودش رو مطرح کنه و اجازه بده که هر عقیده ای مخاطب خودش رو پیدا کنه. و سوم اینکه با توضیحاتی که دادم، جواب سؤالتون این میشه که بله، آدمها می تونن هر عقیده ای داشته باشن، البته اگر تنگ نظری ها و منفعت طلبی ها به اونها اجازه این کار و امکان تحمل دیگری رو بده.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, ] [ 17:51 ] [ حمید انصاری ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

با این همه ای قلب در به در از یاد مبر که ما من و تو "عشق" را رعایت کردیم. از یاد مبر که ما من و تو "انسان " را رعایت کردیم. خود از شاهکار خدا بود یا نبود...
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 120
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 137
بازدید ماه : 120
بازدید کل : 162094
تعداد مطالب : 69
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

color="#008080">دریافت كد ساعت

پیچک